Honden ongedeerd bij woningbrand in Laag-Soeren

Geplaatst op vrijdag 5 oktober 2018, door Rein Aardema. Bron: Gelre Nieuws

De brandweer is donderdag met spoed uitgerukt nadat er brand was ontstaan in een woning aan de Rozesteinweg in Laag Soeren. Twee honden kwamen met de schik vrij.

Omstreeks 16.00 uur werd de brand ontdekt. De brandweer kwam met een brandweerwagen en een hoogwerker ter plaatse. Een doos met een bureau stoel wat tegen een pallet kachel aanstond vloog in de brand, door snel optreden van de brandweer bleef de schade beperkt. Twee honden die in de woning waren konden net nog net op tijd uit de woning worden gered. De honden bleven ongedeerd, wel waren ze erg geschrokken op dierendag.

Door de brand heeft de woning rook en lichte brandschade opgelopen. De brandweer heeft de woning geventileerd. De honden worden tijdelijk elders opgevangen.
 

Soerens Belang Laag Soeren Sprengenhus